Yoga στο γραφείο.

2019-08-27

Έχεις αναλογιστεί πόσες ώρες κάθεσαι μπροστά στο PC σου καθημερινά ? Έχεις πότε παρατηρήσει ότι η στάση του σώματος σου καθημερινά αλλάζει και η κούραση στην περιοχή της πλάτης σου και της σπονδυλικής σου στήλης γίνεται ακόμη πιο έντονη ? μπορείς καθημερινά να αφιερώνεις 5-10 λεπτά την ημέρα ώστε όχι μόνο να τεντώνεις αλλά να «ηρεμείς» την σπονδυλική σου στήλη, απαραίτητη προϋπόθεση όμως είναι να βάζεις το κινητό σου τηλέφωνο στο αθόρυβο.

1. Αφιέρωσε έστω και μερικά λεπτά να ηρεμίσεις και να κλείσεις τα μάτια σου, τοποθετώντας την πλάτη σου στην καρέκλα και αφήνοντας τα πόδια σου ανοιχτά στο άνοιγμα της λεκάνης σου. Χαλάρωσε τους μυς του προσώπου σου και απλά ανέπνευσε από την μύτη σου. 

2. Κάθισε στην μέση της καρέκλας και πίεσε τα καθιστικά σου κοκαλάκια στο κάθισμα ενώ τα πόδια σου είναι ξανά στο άνοιγμα της λεκάνης σου. Καθώς εισπνέεις σήκωσε τα χέρια σου ( χωρίς οι ώμοι σου να πάνε προς τα αυτιά σου) και στρίψε τις παλάμες σου να κοιτάνε η μία την άλλην. Καθώς εκπνέεις φέρε ξανά προς τα κάτω. Με τον τρόπο αυτό επιμηκύνεις την σπονδυλική σου στήλη , ανοίγεις το στέρνο σου και με την βοήθεια της αναπνοής διώχνεις μακριά το άγχος. 

3. Καθισμένος πάντα στην καρέκλα άρχισε να τεντώνεις τα χέρια πάνω στο γραφείο σου μέχρι οι ώμοι σου να έρθουν στην ίδια ευθεία με τους καρπούς σου. Πίεσε τις παλάμες σου και άφησε το στήθος σου να ¨ανοίξει¨ ελαφρά προς το έδαφος. 

4. Τοποθέτησε τα χέρια σου πίσω από την λεκάνη σου, με τις παλάμες σου στραμμένες προς τα πίσω, και καθώς εισπνέεις από την μύτη άφησε τις ωμοπλάτες σου να έρθουν προς τα μέσα καθώς οι ώμοι σου πάνε ταυτόχρονα προς τα πίσω , αφήνοντας το στήθος σου να βγει προς τα έξω. Με τον τρόπο αυτό διώχνεις την ένταση από την πλάτη σου αλλά επιτρέπεις την αναπνοή σου να πάει ακόμη πιο βαθιά. 

5. Καθισμένος στην καρέκλα με ίσια πλάτη πάρε μια βαθιά εισπνοή και καθώς εκπνέεις πάρε μια μεγάλη αγκαλιά το γόνατο σου προς το στήθος ενώ ταυτόχρονα στέλνεις τον αφαλό σου προς την πλάτη σου. Έτσι χαλαρώνει την πλάτη σου ενώ κάνεις και ένα μικρό μασάζ στα κοιλιακά σου όργανα. 

6. Άφησε τα πόδια σου ανοιχτά ξανά στο άνοιγμα της λεκάνης σου και καθώς εκπνέεις σκύψε προς τα κάτω, χωρίς να σηκωθεί η λεκάνη σου από την καρέκλα. Όταν φτάσεις προς τα κάτω πάρε μια μεγάλη αγκαλιά τους αγκώνες και άφησε το κεφάλι σου να κρεμάσει προς τα κάτω.


Πάνος Κοντογιώργος .